Online devi Google´dan paket tur hamlesi

08.04.2017 20:55:00 tarihinde eklendi, 348 kez okundu
Turizm sektörü Booking.com’un Türkiye içinde yasaklanmasını tartışırken, online devi Google yeni paket tur ürününü test etmeye başladığını açıkladı.
Geçtiğimiz yılın son aylarında gündeme gelen ‘Google paket tur piyasasına giriyor’ haberlerine doğrulama geldi. O dönemde çıkan haberlerde, Google’ın, özellikle Avrupa’nın en büyük kaynak pazarlarından Almanya ve İngiltere’de hala büyük bir pazar payına sahip olan paket tur piyasasına gireceği belirtilmiş, ancak şirketten doğrulama gelmemişti. 
 
İNGİLTERE VE ALMANYA’DAKİ KULLANICILARA SUNACAK
 
Online devinin, İngiltere’de Distribute Travel ve Almanya’da Peakwork şirketleriyle iş birliğine giderek yeni paket tur ürününü test etmeye başladığı açıklandı. 
 
Google’ın yeni dikey arama kategorisini bu yılın başından itibaren test amacıyla bazı kullanıcılarına sunduğu ifade ediliyor.
 
Haberleri doğrulayan Google’ın Ürün Yönetimi Başkan Yardımcısı Richard Holden, bu alana ilk gözlerini diktikleri dönemde paket tur pazarının online devinin ‘tam olarak anlayamadığı’ bir segment olduğunu kabul ederek şunları söyledi:
 
‘’İnsanların paket tatillere dönük büyük bir ilgisi var ve pazarda birçok karar verme zorluğu mevcut. Google olarak, mevcut paketlerin dağıtımında büyük rol oynayabilir ve daha iyi dinamik bir paketleme pazarı yaratabiliriz. Paket tatil piyasasında karşılaştırma imkanlarının da yeterince gelişmediğini düşünüyoruz. Hedefimiz, kullanıcıların uçak bileti ve konaklamayı ayrı ayrı mı, yoksa birlikte mi satın almanın daha avantajlı olduğunu kolaylıkla görebilmesini sağlayabilmek.’’
 
‘KONU SADECE PAKET TATİL SATMAK DEĞİL’
 
Google’ın Seyahat Departmanı başkan Yardımcısı Oliver Heckmann ise, konunun sadece paket tur satmak olmadığını, çeşitlendirilmiş bir deneyim olduğunu vurguladı. 
 
‘’Ürünümüz kullanıcılara ürünleri ayrı ayrı ve birlikte satın alma imkanı verecek’’ diyen Heckmann, bu girişimin büyük online metasearch platformlarından birinin dinamik paketleme alanına ilk kez giriş yapması açısından da oldukça önemli olduğunu kaydetti. Heckermann, ‘’Kullanıcılarımıza sadece tur operatörlerinin ve tedarikçilerin hazırladığını turları sunmayacağız. Otomatik bir süreçle milyonlarca veri arasından çektiğimiz uçak bileti ve otel kombinasyonlarına kolayca ulaşmalarını ve son kararı emin bir şekilde vermelerini sağlayacağız.’’ şeklinde konuştu.  
 
Ürünün test aşamasında ‘davasa bir deney’ yürüttüklerini belirten  Heckmann’a göre, Google, bu yolla işlem sürecinin "üst dönüşüm hunisi" olarak adlandırılan alana erişmeyi ve kullanıcılarına bütçelerine göre nereye gidebilecekleri konusunda en iyi fikirleri verebilmeyi hedefliyor. Paket fiyatları, Lufthansa Holidays ve Air Berlin Holidays gibi bazı büyük tedarikçilerden çekiliyor. Google, TUI ile de görüşmelerde bulunuyor.
 
İNGİLTERE’DEKİ PARTNERİ PAZARIN LİDERLERİYLE ÇALIŞIYOR
 
Google’ın İngiltere’deki partneri Distribute Travel, kişisel fiyatlandırma ve tatil kullanılabilirliği verilerinin yanı sıra kişiselleştirme ve hedefleme hizmetleri de sağlıyor.
 
Şirket, yaklaşık 28 günlük bir süre zarfında neredeyse 19 milyon API isteğini işleme koyduğunu iddia ediyor.
 
Şirketin teknolojisi, İngiltere seyahat pazarının büyük oyuncularından Thomson (TUI) ile online seyahat acenteleri On The Beach ve Teletext Holidays’e entegre durumda. 
 
Google’la yürüttükleri iş birliğine dair bir açıklama yapan Distribute Sözcüsü, ‘’Paket tur fırsatlarını kullanıcılara sunmak konusunda çok fazla yenilik yapılmadığını ve kullanıcıların hala kendilerine en uygun tatili bulabilmek için zorlandığını görüyoruz. Burada bu zamana kadar yaşanan en büyük sorunlardan biri, tedarikçilerin kapasiteyi karşılayacak miktarda veriyi paylaşmaması oldu. 
 
Bünyesinde milyarlarca fiyatlandırma kaydını tutan Distribute Travel, partnerlerine yüksek derecede kişiselleştirilmiş fırsatlar ve paket turlar sunma imkanı yaratıyor.’’ ifadelerini kullandı. 
 

 


Henüz yorum eklenmemiş, ilk yorum yapan siz olun...
Yorumlarınız, site yönetimi tarafından denetlenip onaylanmaktadır; lakin uygunsuz, hakaret içeren, kişi ve kişileri aşağılayıcı türden olmaları halinde derhal silinecektir. Yorumlarınız başkaları tarafından oylanabilir.

Üye girişi yaparak takma adınızla yorum ekleyebilir, eklediğiniz tüm yorumlara üye panelinizden ulaşabilirsiniz. Ayrıca üye girişi yaparak haber, makale, video, foto galeri içeriklerini favorilerinize ekleyebilir ve tüm favorilerinize üye panelinizden erişebilirsiniz. Not: Üyeler en çok 500 karakter yorum yazabilirken, misafirler en çok 200 karakter yorum yazabilirler!



Yorumcu


E-Posta Adresiniz (Yayınlanmayacak)


Yorumunuz


Güvenlik Kodu
(Büyük-Küçük Harf Duyarlıdır!)
  




Mobil Sitemiz
Ana Sayfa
Hakkımızda
İletişim
Üye Ol
Site Kullanım Koşulları
Haber Manşetleri
Haber Arşivi
Haber Kategorileri
Video Arşivi
Foto Galeri Arşivi
Yazarlar
Yazar Makaleleri
Genel Makaleler
Anketler
Haber RSS
Makale RSS
Video RSS
Foto Galeri RSS
Sitenize Haber Ekleyin
Sitemizde yer alan bilgilerdeki hatalardan, eksikliklerden ya da bu bilgilere dayanılarak yaplan işlemlerden doğacak her türlü maddi/manevi zararlardan ve her ne şekilde olursa olsun üçüncü kişilerin uğrayabileceği her türlü zararlardan dolayı SİTEMİZ sorumlu tutulamaz. Gazetesi.tv.tr Copyright ©2015 Bu site en iyi Chrome, Opera, FF ve IE 10+ web tarayıcılar ile gezilir. Powered by ASPXPLUS