Uçak yolcularına yeni haklar yolda

06.03.2017 13:54:00 tarihinde eklendi, 465 kez okundu
Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) tarafından hazırlanan yeni talimat taslağına göre, havaalanının kapalı olması, otellerin doluluğu gibi hava taşıma işletmesinden kaynaklanmayan sebeplerle hizmet hakkı sunulmadığı takdirde, yolcunun makul ölçüdeki faturaları hava taşıma işletmesince ödenecek.

SHGM, havayoluyla seyahat eden yolcuların sahip olduğu haklar ile uçağa kabul edilmeme, uçuş iptali, uçuşun gecikmesi, alt sınıf ya da üst sınıfa yerleştirilme durumlarındaki asgari haklarını belirlemek amacıyla "Hava Yolu İle Seyahat Eden Yolcuların Haklarına Dair Talimat Taslağı" hazırladı. Yeni düzenlemenin, havayolu şirketlerinin görüşü alındıktan sonra yürürlüğe girmesi bekleniyor.

Söz konusu talimat, Türk menşeli hava taşıma işletmelerinin Türkiye’deki havaalanlarını iniş veya kalkış noktası olarak kullandıkları, yabancı menşeli hava taşıma işletmelerinin ise Türkiye’deki havaalanlarından gerçekleştirdikleri tarifeli ve tarifesiz tüm uçuşları kapsıyor.

TAZMİNAT HAKKI VE BİLET İADESİ
Düzenleme bu haliyle yayımlanırsa, yerli tarifeli hava taşıma işletmelerinden alınan gidiş-dönüş sıralı biletlerde gidiş biletinin kullanılamaması nedeniyle, yolcunun dönüş uçuşuna kabul edilmemesi halinde tazminat hakkı söz konusu olacak. Havaalanının kapalı olması, havaalanında hizmet hakkı temin edilecek müessese bulunmaması ya da müesseselerin kapalı olması, otellerin doluluğu gibi hava taşıma işletmesinden kaynaklanmayan sebeplerle hizmet hakkı sunulmadığı takdirde, yolcunun makul ölçüdeki faturaları hava taşıma işletmesince ödenecek.

Güzergah değişikliği söz konusu olduğunda, son varış yeri değiştirilmeden, gün kısıtlaması yapılmadan, boş koltuk durumu dikkate alınarak, yolcunun uygun göreceği tarihte, ilave ücret tahsil edilmeksizin ulaşım imkanı sağlanacak.

Zorunlu bir sebep olmaksızın aktarma noktasında yapılan uçuş iptallerinde, seyahatin gerçekleştirilmeyen bölüm veya bölümleri ile yolcunun planlamış olduğu seyahatin tamamlanmasının artık herhangi bir anlamı kalmaması ve ücret iadesinin talep edilmesi durumunda, bilet ücretinin tamamının iadesi yapılacak. İade işlemi, biletin satın alındığı fiyat üzerinden, en geç yedi gün içerisinde gerçekleştirilerek, yolculara tazminat ödenecek.

TAKSİ İÇİN ÖDEME YAPILMAYACAK

Gece konaklaması gerektiren değişiklikler yapıldığında, uçuşu gerçekleştiren hava taşıma işletmesi yolculara otelde veya uygun bir tesiste konaklama hakkı verecek. Ayrıca, hava taşıma işletmeleri, havaalanı ile konaklama yeri arasındaki ulaşımı, yolcuların meydanlarda işlem yapmalarına imkan verecek şekilde ücretsiz sağlayacak. Ancak, yaşlı, hasta, engelli yolculara konaklama hizmeti gündüz de verilecek. Konaklama hakkından yararlanan yolcular, işletmeleri tarafından teklif edilen ilk uçuş ile seyahat edecek. Yolcunun ikametinin kalkış gerçekleştirilen havaalanı ile aynı olması durumunda, hava taşıma işletmeleri konaklama hizmeti sunmayacak.

Uçağın zorunlu nedenlerden dolayı başka bir havalimanına yönlendirilmesi durumunda, yolcunun son varış noktasına transfer masrafı karşılanacak ancak otobüs, tren, dolmuş gibi toplu taşıma ulaşım olanakları varken yolcuların şehirler arası varış noktasına ulaşımını taksiyle sağlamaları durumunda ödeme kabul edilmeyecek.

Havayolu şirketi, uçuşlarla ilgili sıkıntılar yaşandığında tüm yolculara, makul ölçüde sıcak ve soğuk içecekler, günün zamanına göre kahvaltı veya yemek ile ilave hafif ara yemeği hizmeti sağlamakla yükümlü olacak.

Yolcuların uçak içinde veya dışında, 2 saat ve üzeri bekletilmesi durumunda da düzenleme kapsamında hizmet hakkı verilecek.
İç hatlarda seyahat eden yolculara yapılacak tazminat ödemeleri, 4 Ocak 2016 tarihli Merkez Bankası avro satış kuru esas alınarak yapılacak. 31 Aralık'a kadar iç hatlarda geçerli olacak bu oran, yıl sonunda yeni düzenleme olmazsa enflasyon oranında artacak.

Şikayete konu durumlarda başvuruların uçuş tarihinden itibaren en geç 6 ay içerisinde ilgili hava taşıma işletmesine yapılması gerekiyor. Hava taşıma işletmesi tarafından şikayete verilen cevabın yeterli olmaması, şikayetten sonuç alınamaması ya da şikayete 10 gün içerisinde cevap verilmemesi durumunda ise Sivil Havacılık Genel Müdürlüğüne başvuru yapılması gerekiyor.


Henüz yorum eklenmemiş, ilk yorum yapan siz olun...
Yorumlarınız, site yönetimi tarafından denetlenip onaylanmaktadır; lakin uygunsuz, hakaret içeren, kişi ve kişileri aşağılayıcı türden olmaları halinde derhal silinecektir. Yorumlarınız başkaları tarafından oylanabilir.

Üye girişi yaparak takma adınızla yorum ekleyebilir, eklediğiniz tüm yorumlara üye panelinizden ulaşabilirsiniz. Ayrıca üye girişi yaparak haber, makale, video, foto galeri içeriklerini favorilerinize ekleyebilir ve tüm favorilerinize üye panelinizden erişebilirsiniz. Not: Üyeler en çok 500 karakter yorum yazabilirken, misafirler en çok 200 karakter yorum yazabilirler!



Yorumcu


E-Posta Adresiniz (Yayınlanmayacak)


Yorumunuz


Güvenlik Kodu
(Büyük-Küçük Harf Duyarlıdır!)
  




Mobil Sitemiz
Ana Sayfa
Hakkımızda
İletişim
Üye Ol
Site Kullanım Koşulları
Haber Manşetleri
Haber Arşivi
Haber Kategorileri
Video Arşivi
Foto Galeri Arşivi
Yazarlar
Yazar Makaleleri
Genel Makaleler
Anketler
Haber RSS
Makale RSS
Video RSS
Foto Galeri RSS
Sitenize Haber Ekleyin
Sitemizde yer alan bilgilerdeki hatalardan, eksikliklerden ya da bu bilgilere dayanılarak yaplan işlemlerden doğacak her türlü maddi/manevi zararlardan ve her ne şekilde olursa olsun üçüncü kişilerin uğrayabileceği her türlü zararlardan dolayı SİTEMİZ sorumlu tutulamaz. Gazetesi.tv.tr Copyright ©2015 Bu site en iyi Chrome, Opera, FF ve IE 10+ web tarayıcılar ile gezilir. Powered by ASPXPLUS